We know how to protect know-how™ We know how to protect know-how™

Patentopoliksen suosittu IP-strategiakoulutus järjestetään taas Suomessa 8.-9.10.2019

Patentopolis BV ja Boco IP järjestävät suositun Strategic IP Planning -koulutuksen syksyllä Helsingissä. Työpajamaisesti toteutettavan koulutuksen ajankohta on 8.-9. lokakuuta 2019. Koulutuksen päätteeksi osallistujat osaavat johtaa yritykselleen sen liiketoiminnan kasvua tukevan IP-strategian, toimenpidesuunnitelman ja budjetin. Koulutuksessa käytettävä Design IP Strategy -menetelmä soveltuu kaiken kokoisille yrityksille, joille IP-omaisuuden kehittäminen on tärkeää.

Kenelle koulutus on suunnattu?

Koulutus on suunnattu yrityksen IP-omaisuuden hallinnoinnista ja kehittämisestä vastaaville henkilöille, joiden vastuulla on esimerkiksi seuraavia tehtäviä:

• Yrityksen IP-omaisuuden hallinnan kehittäminen ja fokusoiminen
    • Taktisesta toiminnasta pitkäjänteisyyteen ja suunnitelmallisuuteen
    • Opportunistisesta ad hoc -päätöksenteosta strategiseen päätöksentekoon
    • IP-toimintojen integroiminen osaksi yrityksen johtamista
  • IP-salkun hallinnoinin ymmärtäminen ja kehittäminen
  • Uusien menetelmien ja työkalujen oppiminen ja soveltaminen osaksi oman yrityksen toiminnan kehitttämistä
    • IP-strategian johtaminen yrityksen liiketoimintastrategiasta
    • IP-omaisuuden kehittämisen suunnitteleminen ja toteutus

Työpajan sisältö (englanniksi)

Muutokset mahdollisia:

Tiistai, 8. lokakuuta  (8.45 – 17.30)

• 8h45 Welcome and introduction
    Teamwork assignment: “how IP can impact the long-term business strategy”
    DIPS toolkit 1: theoretical foundations, plus a simple practical framework (DIPS Matrix) for strategic management of innovation and IP toward higher value capture
  • 11h00 Coffee break
  • 11h15 Teamwork assignment: apply the toolkit to real-life scenarios
  • 12h45 Lunch
  • 13h45 DIPS toolkit 2: introducing a structured workflow for designing an IP/innovation plan in 5 steps.
    Strategy-making as a project: insights from project management, scoping, and team setup
    Application of DIPS workflow to a case study (renewable energy) step by step.
    Step 1: understanding and influencing the company vision; internal alignment between business goals and IP (lecture, teamwork, feedback).
  • 15h40 Tea break
  • 16h00 Step 2: competition analysis (market data, others’ IP) (lecture, teamwork, feedback)
  • 17h30 End of Day 1

Keskiviikko, 9. lokakuuta (8.30 – 16.00)

• 8h30 Step 3: portfolio gap analysis, and identifying first options to bridge current-desired IP position (lecture, teamwork, feedback)
    Step 4: SWOT analysis, generating and assessing strategy options, deriving roadmap, defining performance metrics and assessing budget (lecture, teamwork, feedback)
  • 11h00 Coffee break
  • 11h15 Step 5: integration into an IP plan and roadmap (lecture)
  • 12h00 Lunch
  • 13h30 Reapplying the DIPS tools: Identifying and facing complexity in situations. Flexibility of DIPS tools. Gradual approach with real-life situations
    Teamwork or self-reflection (with support from Boco team if you like): identify generic situations, first diagnostic, and design solutions using DIPS tools.
    Final recommendations and tips. Roundtable
  • 16h00 End of Day 2

Koulutuksen vetäjä on Patentopolis BV:n omistaja ja toimitusjohtaja, tekniikan tohtori Arnoud Gasnier. Koulutus toteutetaan englannin kielellä.

Kustannus

Koulutuksen hinta on 2 200 € + alv. Kustannukseen sisältyy kaikki koulutusmateriaali sekä Patentopoliksen Online DIPS -työkalun käyttöoikeus kuukauden ajan koulutuksen jälkeen. Lounas ja kahvitarjoilut sisältyvät myös koulutuksen hintaan.

Koulutus toteutetaan, mikäli minimimäärä osallistujia ilmoittautuu koulutukseen.

Olethan yhteydessä, mikäli yrityksestäsi on osallistumassa useampi henkilö koulutukseen, tai muuten toivot lisätietoa koulutuksen sisällöstä ja toteutustavasta:

Konsultointijohtaja Petri Nieminen

puhelin: +358 9 6866 8412 tai sähköposti: petri.nieminen@bocoip.com

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen koulutukseen sähköpostilla osoitteeseen mail@bocoip.com. Olemme sinuun yhteydessä saatuamme ilmoittautumisviestisi.

Muistilista

• Palvelut