Boco IP:lle kaksi uutta osakasta

Patenttiasiamiehet Marja Liisa Autti ja Tomi Salter on kutsuttu Boco IP Oy Ab:n osakkaiksi. Uusia osakkaita yhdistää ennen kaikkea ylpeys omasta työstään ja halu toimia asiakkaan parhaaksi.

Marja Liisa Autti

Boco IP:lle vuonna 2014 tullut patenttiasiamies Marja Liisa Autti on omistautunut immateriaalioikeuksille ja työskennellyt patenttien parissa aikaisemmin sekä teollisuudessa että tutkimuspuolella. Suurimman osan uraansa, lähes 25 vuotta Marja Liisa on työskennellyt nimenomaisesti patenttien parissa ja hakenut kansainvälisestä pörssiyrityksestä laaja-alaista näkemystä patenttisalkkujen hallinnasta. Boco IP:tä hän luonnehtiikin hienoksi näköalapaikaksi patentoitaviin keksintöihin.

Boco IP:llä Marja Liisa hoitaa kotimaisia ja kansainvälisiä patenttihakemuksia erityisesti ICT-alalla. Hän laatii immateriaalioikeudellisia suojausstrategioita ja konsultoi laaja-alaisesti patenttiasioissa asiakkaita. Hänen mielestään osakkuus antaa jatkuvuutta ja mahdollisuuden syventää omaa osaamista edelleen.

Osakkuus antaa uuden mielenkiintoisen näkökulman yrityksemme toimintaan”, Marja Liisa kertoo. Hänen viestinsä asiakkaille on, että IP-oikeuksien huomioimiseen tulee ryhtyä jo mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.

Keksinnön julkaisun jälkeen sitä ei enää voi suojata patentoimalla. Suojaamaton keksintö on vapaata riistaa kilpailijoille”, neuvoo Marja Liisa.

Tomi Salter

Eurooppapatenttiasiamies Tomi Salter on erikoistunut mekaniikan alaan liittyvien keksintöjen patentointiin. Tämän lisäksi Tomin hoitaa väite- ja mitätöintikäsittelyitä, sekä laatii selvityksiä ja suojausstrategiota. Hän on auktorisoitu patenttiasiamies suomessa ja rekisteröity eurooppapatenttiasiamies. Tomi liittyi Boco IP:lle vuonna 2015, ja on toiminut patenttialalla vuodesta 2010.

Tomi luonnehtii Boco IP:tä erinomaiseksi työpaikaksi, koska yrityksessä panostetaan yhdessä ensisijaisesti asiakkaan laadukkaaseen palveluun ja hyvään, osaavaan työyhteisöön.
Tomi korostaa määrätietoisen ja suunnitelmallisen toiminnan tärkeyttä IP-asioissa. ”Vain perusteltuihin päätöksiin pohjautuvilla toimenpiteillä voidaan saavuttaa lisäarvoa”, toteaa Tomi.

Suojaustoimenpiteiden tulisikin olla linjassa liiketoiminnan suunnitelmien ja tavoitteiden kanssa”, Tomi neuvoo.

Boco IP:n muita henkilöosakkaita ovat Marjukka Hausalo, Elina Heikkilä, Jaana Hämäläinen, Anu Keinänen, Karri Leskinen, Petri Nieminen, Laura Roselius, Jonna Sahlin, Lisbeth Söderman, Christian Westerholm ja Peter Åkerlund.