Boco IP:n ja Innovation House Finlandin yhteistyö laajenee: Boco IP kumppaniksi myös Kallion innovaatiokeskukseen

Patenttitoimisto Boco IP:n ja startup-yhteisö Innovation House Finlandin (IHF) yhteistyö on jatkunut menestyksekkäästi puolitoista vuotta IHF:n Otaniemen innovaatiokeskuksessa Espoossa. Boco IP onkin ollut Innovation House Finlandin IPR-kumppanina mukana alusta asti, kun toiminta käynnistyi maaliskuussa 2017. Meillä on ilo ilmoittaa, että yhteistyö laajenee lokakuun alusta alkaen myös uuteen IHF:n Kallion toimipisteeseen Helsinkiin.

Innovation House Finland on startup-yritysten coworking-paikka, joka auttaa jäsenyrityksiään kansainvälistymään ja kasvamaan. Boco IP tuo kumppanina laaja-alaisen immateriaalioikeuksiin liittyvän osaamisensa yhteisön käyttöön ja tukee osaltaan suomalaisten startup-yritysten kasvua kansainvälisille markkinoille. Kun aineettomat oikeudet (IP, Intellectual Property) on huomioitu jo alkuvaiheessa, yritysten kasvu voidaan turvata.

Innovation House Finlandin CEO Petra Erätuli-Kola on innoissaan Boco IP:n osoittamasta luottamuksesta. ”Olen superonnellinen, että yhteistyömme Boco IP:n kanssa laajenee ja syvenee. Haluamme rakentaa pitkäaikaisia kumppanuuksia, joista on hyötyä yhteisömme startup-yrityksille. Boco IP tuo tärkeätä osaamista yhteisöömme, sillä IP:t, kuten patentit ja tavaramerkit, ovat merkityksellisiä yritysten kasvussa onnistumisen kannalta. On tärkeää, että voimme tarjota IPR-päivystystä kaikissa toimipisteissämme,” kertoo Erätuli-Kola.

Myös Boco IP:n viestintäpäällikkö Milja Saarimaa, joka vastaa yhteistyöstä startup-yritysten kanssa, on iloinen, että Boco IP saa olla osana Innovation House Finlandin kasvutarinaa. ”Innovation House Finland on onnistunut luomaan ainutlaatuisen konseptin, joka todella tukee yritysten kasvua tuomalla palvelut yhteistyössä kumppaneiden kanssa startupien saataville helposti. Olemme havainneet, että startupeilla on moninaisia IP:seen liittyviä tarpeita ja kysymyksiä, joten meille on tärkeää avata keskustelua immateriaalioikeuksien merkityksestä ja auttaa heitä aineettoman omaisuutensa oikea-aikaisen suojaamisen kanssa,” kommentoi Saarimaa.

Lisätietoja:

Petra Erätuli-Kola, CEO, Innovation House Finland, p. 0400415946

Milja Saarimaa, viestintäpäällikkö, Boco IP, p. 0968668436

Lue lisää aiheesta:

Innovation House Finlandin CEO:n Petra Erätuli-Kolan haastattelu

Miksi immateriaalioikeudet ovat tärkeitä aloitteleville yrityksille?