We know how to protect know-how™ We know how to protect know-how™

Boco IP saanut uusia eurooppapatenttiasiamiehiä ja kansainvälistä tunnustusta

Toimitusjohtaja Karri Leskinen (DI) sekä patenttiasiamiehet Tove Mattsson (DI) ja Tomi Salter (DI) on heinäkuussa 2015 hyväksytty eurooppapatenttiasiamiehiksi heidän suoritettuaan vaativan eurooppapatenttiasiamiestutkinnon (European Qualifying Examination, EQE).

Toimitusjohtaja Karri Leskinen on viimeisten kahdeksan vuoden aikana keskittynyt johtamaan Boco IP:tä ja toiminut samalla aktiivisesti asiakkaiden IPR-strategian suunnittelussa ja implementoinnissa. Viime vuosina aikaa on jäänyt myös opiskeluun, ja näin EQE-tutkinto oli nyt mahdollista suorittaa. Karri hoitaa edelleen asiakkaidensa kansallisia ja kansainvälisiä patenttihakemuksia kemian alalla, erityisesti elintarvike- ja prosessiteollisuuden keksintöjen parissa. Lisäksi hän luennoi, toimii asiantuntijana patenttioikeudenkäynneissä, laatii lausuntoja ja neuvoo patenttioikeusasioissa. Hän on toiminut yli 15 vuotta patenttiasiamiehenä.

Patenttiasiamies Tove Mattsson hoitaa elektroniikan, sähkötekniikan, mekaniikan sekä ohjelmisto- ja tietoliikennetekniikan alojen patentointia kansallisesti ja kansainvälisesti. Hän on rekisteröity patenttiasiamies Suomessa ja nyt myös eurooppapatenttiasiamies. Tovella on yli kymmenen vuoden kokemus patenttiasiamiehen tehtävistä.

Patenttiasiamies Tomi Salter hoitaa mekaanisten keksintöjen suojausta niin patenteilla kuin hyödyllisyysmalleillakin. Lisäksi hän osallistuu väite- ja mitätöintikäsittelyihin sekä tekee uutuustutkimuksia ja tietokantaselvityksiä. Tomi on työskennellyt patenttialalla vuodesta 2010. Hän on rekisteröity patenttiasiamies Suomessa ja nyt myös eurooppapatenttiasiamies.

Bocolla on nyt yhteensä kymmenen eurooppapatenttiasiamiestä:

Annika Hakkila
Pia Hjelt
Jaana Hämäläinen
Anu Keinänen
Karri Leskinen
Tove Mattsson
Jonna Sahlin
Tomi Salter
Lisbeth Söderman
Christian Westerholm

Boco IP:lle tunnustusta kansainvälisessä patenttitoimistovertailussa

Arvostettu Managing Intellectual Property (MIP) -julkaisu on tämän vuoden IP-palvelualaa koskevassa tutkimuksessaan valinnut Boco IP:n ykköskategoriaan patentoinnin osalta sekä kakkoskategoriaan tavaramerkkien osalta.

Erityismaininnan tutkimuksessa saivat patenttiasiamiehemme Pia Hjelt, toimitusjohtajamme Karri Leskinen ja IP-lakimiehemme Peter Åkerlund, jotka tutkimuksessa haastatellut kollegatoimistojen asiantuntijat olivat nostaneet esille tutkimukseen liittyvissä haastatteluissa.

Katso lisää tietoja tutkimuksen tuloksista MIP:n sivuilta.

Boco IP Oy Ab

Itämerenkatu 5

Puh: +358 9 686 6840
mail@bocoip.com

Liity postituslistalle

Boco IP:n postituslistalla saat ajantasaiset kuulumiset aineettomän pääoman viimeisimmistä käänteistä ensimmäisenä.

• Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Muistilista

• Palvelut